Close

Kiszone na zdrowie

Na zachodzie kiszona żywność z reguły uznawana jest po prostu za zepsutą. Dzięki niemieckim i polskim imigrantom gdzieniegdzie znana jest kiszona kapusta, ale ogórki już się nie przebiły do zachodnich menu. Zupełnie inaczej sprawy mają się na wschodzie, w tym i u nas. Nie tylko nie uważamy kiszonej żywności za zepsutą, ale specjalnie kisimy wiele produktów spożywczych. Najpopularniejsze są, rzecz chyba oczywista, ogórki oraz kapusta, ale na tym repertuar kwaśnego jedzenia się nie kończy. Kisić można właściwie wszelkie warzywa, owoce oraz grzyby – i warto to robić nie tylko dla walorów smakowych, bo takie jedzenie ma wiele innych zalet. Przede wszystkim jest bardzo zdrowe, pełne witamin oraz minerałów, które bardzo się nam przydadzą w trakcie zimowych miesięcy. Pożyteczne właściwości mają również soki z takich kiszonek – dlatego dzisiaj przyjrzymy się, dlaczego warto pić sok z kiszonych buraków.

Kiszone zalety

Zanim przejdziemy do zalet czysto zdrowotnych, wspomnijmy o tej ekonomicznej – buraki są tanie. Wziąwszy pod uwagę to, jak wiele mają witamin i minerałów, biją na głowę wszelkie egzotyczne owoce oraz warzywa, które są zazwyczaj wielokrotnie droższe. Możemy więc nabyć sok z kiszonych buraków stosunkowo niewielkim kosztem. sok z kiszonych burakówA na pewno warto buraki w tej formie spożywać, ponieważ mają zbawienny wpływ na nasz organizm. W trakcie zimnych miesięcy są doskonałym źródłem witaminy B oraz C – co ciekawe, proces kiszenia podwaja ich ilość względem surowych warzyw. Witaminy te nie tylko wzmacniają naszą odporność i pomagają przebrnąć przez zimę bez chorób, ale mają jeszcze inne właściwości. Usprawniają nasz metabolizm, poprawiają koncentrację, pamięć oraz ogólną pracę układu nerwowego. Sok z kiszonych buraków ma ponadto właściwości antywirusowe.

Sok na ratunek

Sok ten może też pomóc w walce z dolegliwościami żołądkowymi, takimi jak zgaga lub skutki zatrucia alkoholowego. Napój ten poprawia również perystaltykę jelit. To jednak nie koniec dobroczynnych wpływów soku z kiszonych buraków na nasz układ pokarmowy. Poprawia on proces trawienia poprzez fakt, że jest naturalnym probiotykiem. Oznacza to, że wspomaga rozwój naszej flory bakteryjnej, która z kolei niezbędna jest do poprawnego procesu trawienia. Jakby tego było mało, sok z kiszonych buraków przyspiesza wydalanie z organizmu kwasu moczowego, można więc stosować go do detoksykacji organizmu. Dodatkowo, wspomaga on odchudzanie oraz obniża poziom cholesterolu.

Jak często pić?

Sok z kiszonych buraków najlepiej spożywać codziennie, w dwóch dawkach po około pół szklanki. Bardzo ważnym jest, aby sok trzymać w lodówce – w temperaturze pokojowej może się szybko zepsuć.

Sok z kiszonych buraków znajdziesz tutaj: http://www.maurer.com.pl/soki/sok-z-kiszonych-burakow

Skomentuj

Your email address will not be published. Required fields are marked *