Chcesz wejść w biznes polegający na dystrybucji detalicznej? Wydaje Ci się, że jest to poważna inwestycja, która może się nie zwrócić, a Ty poniesiesz stratę? Pamiętaj, że masz kilka opcji, które pozwolą Ci na bezpieczne wkroczenie do świata handlu, bez obaw o swoje oszczędności. Wystarczy niewielki kapitał, dobra współpraca z najlepszymi dostawcami, czas i kreatywność. Mowa oczywiście o systemie dropshippingu. 

Załóżmy, że chcesz wejść w branżę asortymentu dla dzieci i młodzieży. Jako przykładowy produkt posłuży nam hulajnoga. Hurtownia, która zajmuje się dostarczaniem modeli asortymentu do klientów, powinna zatem zagwarantować Ci najlepsze warunki współpracy, ponieważ pracując w modelu dropshippingu, od każdego z Was zależy jakość realizacji zamówień i zadowolenie interesantów. Poznaj dostępne opcje i przekonaj się, czy są one dla Ciebie zadowalającej. 

ZALETY DROPSHIPPINGU 

Głównym atutem systemu jest brak jakiejkolwiek granicy wejścia. Jeśli posiadasz umiejętności i samodzielnie zaprojektujesz swój sklep, wystarczy zarezerwować domenę internetową i hosting za 100-150 złotych rocznie. Nie musisz kupować towaru i ponosić kosztów magazynowania. Hurtownia zajmuje się wszystkim za Ciebie – od kwestii logistycznych, po reklamacje.

Ile kosztuje hulajnoga? Hurtownia oferują ją w systemie dropshippingu w cenie 200 złotych. Sprzedawca niech doliczy do tego marżę na poziomie 10%, czyli 20 zł. Jeśli sprzedawca posiada zsynchronizowany sklep z systemem hurtowni, nie musi nic robić. Zamówienie automatycznie trafia do dystrybucji. Pozostaje zatem liczyć jedynie zyski. 

WADY DROPSHIPPINGU

DROPSHIPPING – HURTOWNIA NA WYCIĄGNIĘCIE RĘKINajwiększym problemem jest wysoka konkurencyjność na rynku. Nawet jeśli chodzi o podstawowe produkty, takie jak hulajnoga. Hurtownia działająca w dropshippingu chce mieć jak najwięcej dużych, średnich i małych handlarzy, dlatego wchodzą we współpracę z każdym. Niezależnie od wybranego rynku, możesz mieć pewność, że Twoja konkurencja będzie miała ten sam asortyment i zacznie się prawdopodobnie walka ceną, która obniży zyski, gdyż hurtownia również musi zarabiać, więc prowizja produktowa zazwyczaj nie przekracza granicy 5-10% ceny. 

Jeśli zatem posiadasz możliwość zatowarowania swojego sklepu i masz pewność, że znajdziesz klientów na dane produkty, lepiej dokonać hurtowego zamówienia i przekazać je do obsługi zewnętrznej firmie logistycznej. Warunki realizacji zamówień będą stosunkowo podobne do współpracy na zasadzie dropshippingu, a Twój zysk wzrośnie nawet o kilkanaście procent, co przy wysokich obrotach sklepu może być potężnym zastrzykiem gotówki.